måndag 4 februari 2008

Dum tå :-(...

Nej, jag har inte drabbats av någon slags fotfetischm...
Jag vill bara ha lite sympati med min "dramatiska" morgon här... Har ju haft lite bekymmer med tå-singen ett par veckor... - "nageltrång" - infektion och något annat spännande namn på när huden överproducerar ny hud för att något signalerar är fel. Detta överskott, fick jag idag höra hos läkaren på vårdcentralen, var viktigt att avlägsnas bums...
Är du beredd för operationen idag? Sade den konstigt glade läkare (äntligen händer lite action på måndagen... - tänkte väl han?) Hmm... vad menas med operation? Sövning? Amputation? ;-( ?
Ja det är jag väl (hörde jag mig själv säga... - var kom det ifrån?) Nåväl 10 min senare låg jag med bedövad fot/tå och tittade inte på själva "operationen". - Skulle väl mer säga "ingreppet" - snarare...
Nu 2 h senare börjar bedövningen avta och jag försöker febrilt sysselsätta mig med saker för att inte känna den lite tråkiga biverkningen av denna dramatiska morgon... Hmm...
Förhoppningsvis så ska denna lilla "operation" inte ha någon inverkan på skidåkningen i Romme om mindre än 2 veckor... Det var vad läkaren "lovade" i alla fall...
Så nu mina vänner skriv några uppmuntrande rader så "frisknar" jag nog snabbare... ;-)
PS: Oscar var med och låg och snackade i vagnen under tiden ... konstigt glad kille det där... Kanske han vill bli läkare istället för däckverkstadskille?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen vad är det jag hör!?! Operation så där plötsligt mitt på måndagsmorgonen... Ja, då vet vi i alla fall verkligen vem som kan titulera sig själv som "jag min lilla stackare" idag. Hoppas verkligen att du inte får ont när bedövningen släpper och att läkarens "löfte" om ett snabbt tillfrisknande infrias...

Stor kram, Linda

Anonym sa...

Hej Ak var är jag läser när jag öppnade datorn .Klart jag tycker vädigt synd om dig .Nu får Patrik ta hand om dig Stor Kram ANNA