fredag 5 september 2008

Tror ni oskis blir retad för att han har så okonstnärliga föräldrar?

Ja, det är många prövningar nu minsann :). Inte nog med att man ska lämna ifrån sig sin guldklimp på dagis, utan man förväntas även gå in med "hull och hår" och skapa en "här är jag" tavla till din guldklimp. Ja, då kan man ju säga att man ligger lite i lä med denna kreation. Det ska ju synas vem som har finast tavla = bäst föräldrar? Så som ni förstår skapar detta en viss prestationsångest...
Bättre än så här blev det inte. Så skit samma jag lägger ut den på bloggen så får hela världen se om de vill. Punkt slut.
Idag var det inte lika kul för lilla Oskis när jag gick. Han skrek som bara han kan, (ja, min lilla stackare ska bli lämnad här buhhhhhhhhhhhhhhhh....) Jag blev kvar ett tag inne idag och hämtade lite konstnärliga material, så jag hörde att han lugnade sig efter ca: 10 min. Men det är ju långa minuter... det skär lite i hjärtat :(
När jag kom tillbaka vid halvtolv sitter han på sin lilla ministol och äter pyttipanna med nävarna, rödbetsfläckar i ansiktet och lite varstans... Myser och flaxar med armarna. Verkar trivas.
Fick dock höra att han ännu en gång somnat på fm. Han orkar helt enkelt inte, och blir stört arg och visar alla sina cirkuskonster. I dag hade han somnat ute i sulkyvagnen. (vet inga detaljer och frågar inte heller ;) )Men sen hade han vaknat efter 30 min och varit sitt vanliga glada jag. Varit med på sångstunden och klappat händerna... Så - detta går ju bra ju... enligt fröken Agge. Så då säger vi väl det då.
Hej hej...
Anna-Karin



3 kommentarer:

Anonym sa...

Well.. Det var ju en fin photshoppad bild i alla fall! Den är jag nöjd med!
Men den där solen vet jag inte... =)
Nejdå, den där tavlan blir säkert jättefin över Oscars klädhängare på dagis!

//Patrik

Anna-Karin sa...

Lämnar med glädje över ansvaret om familjeträdet till dig :)

Kram A-K

Anonym sa...

Hejsan. Det verkar ju gå fint o pytt-i-panna är ju gott. Vi har ätit sauerkraut på Polonia idag.
Det var ju värst vad han är stor o gåanes i Hagaparken.
Hälsn. Faffar o Famo.