tisdag 27 november 2007

Har en del att berätta...

Ja förutom att Oscar nu är 4 mån var vi igår på "invägning" till BVC tanten igår.
Oscars nya mått är som följer:
Längd: 65 cm
Vikt: 7120
Förutom det så kan Oscar nu rulla runt från rygg till mage med lite möda. Vi har fortfarande en del sömnkamper... Oscar har nu gått in i en fas då han har extremt svårt att somna själv... Nappen A-K måste finnas till hands... I natt var det ju lite "rekord" i att jag var uppe 7 ggr...
Vad som tröstar mig i denna sömnkampsdvala är att jag har för mig att Lovis gick igenom någon liknande period ungefär för 2-3 veckor sedan... Alltså då hon var 4 mån... Hoppas det är något tillfälligt (kortvarigt) ... Hur är det med det nu Lovis? (eller Anneli?)
I dag har vi blivit inbjudna till grannen Alva och Sigga på fika. Ska ut och äta med Patrik i kväll så då rycker faster och uncle Mike ut och barnvaktar... Toppen!
Kram Anna-Karin


4 kommentarer:

Lovis o Svante sa...

Hej!
Mycket riktigt, Lovis kom in i en period när hon vaknade hela tiden på nätterna och ville äta oftare. Tack och lov så har det lugnat ner sig lite, men hon har tyvärr tidigarelagt sitt nattmål med 2 h. Jag har köpt en bok på nätet "att växa och upptäcka världen". Den beskriver vad som händer och varför bebisarna har sina bättre och sämre perioder. Ganska bra bok faktiskt, man känner igen sig och blir varse om att det är "normalt beteende" dom håller på med.
Håller tummarna för lugna nätter!
Kram/ Anneli

Anonym sa...

Tack för boktipset Anneli!
Jag snabbläste lite på nätet om denna bok nu - verkar mycket bra!
Jag beställde den på en gång...

Kram
//Patrik

Anonym sa...

Gud, detta är nog min favvo-bild alla kategorierna tror jag! Så oerhört gullig!

Ses snart!

Kram faster!

Anna-Karin sa...

Hej Anneli!
Tack för tipset! Ja, det kan nog vara skönt att få bekräftelse på vad som är "normalt beteende" så att man inte bryter ihop och tror att det är något fel som man gör...

Jag förstår på Patrik att Lovis var en fin tjej och att hon var väldigt cool och duktig! Hoppas kläderna funkar... Var lite svårt att välja...
Ha så gott! Kram Anna-Karin

Förresten Linda och Uncle M tack för igår! Oscar har varit bättre i natt och "bara" varit upp 4ggr! Det hade nog med den fina barnpassningen att göra! Kram A-K