tisdag 22 januari 2008

Kompisar på café...

Hej hej...
Idag har vi förutom att försöka äta morot varit lite mer sociala. Vi var ute och promenerade med våra grannar / föräldragrupps kompisar Sigga och Alva. Det var väl inte det mest promenadvänliga väder, men vi höll ut ändå.
För att värma oss och belöna oss stannade vi till vid Thelins på vägen hem och fikade. Alva är en riktig solstråle och försökte länge och väl att flirta med den något svårfångade Oscar. Som ni ser på bilden så spelade Oscar hard to get - medans stackars Alva verkligen fick använda hela sitt register för att Oscar över huvudtaget skulle vända huvudet åt hennes håll. Vad är det för svår kille vi uppfostrar? :)
Annars är ju denna dag en lyckans dag då vi ser en mycket positiv sovtrend för Oscar (och min del). I natt vaknade han bara 1 (!!!) gång! Jag är helt förstummad och känner mig som en helt annan person kan jag säga :). Tidigare nätter sista 5 dygnen ligger allt mellan 1-5 ggr. Så kanske kanske kanske det kan lösa sig ? ( Vet ej om man ska skriva det -... vis av andra gånger så vet jag ju att det kan vända illa kvickt).
// anna-karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig bild! Alva verkar verkligen vara en skön tjej och en kul kompis (om nu oscar skulle bestämma sig för att bli lite mer social i framtiden). Skrattade gott åt kommentaren om att oskis spelar "hard to get", det ligger ganska nära hans andra drag av "och jag min lilla stackare"-menatlitet... Kram faster (mer kännd som "the choosen one!")