torsdag 30 augusti 2007

Besök, ny BVC-tant och lite annat...

Hej på er!
Ingen bild lägger jag ut idag. Vill ändå uppdatera lite vad vi gjort i dagarna. Som nämnts innan så är det tyvärr Patriks sista semestervecka. Så from nästa vecka så är det Oscar och jag själva som ska reda ut att få vardagen att gå i hop! :)

I går hade vi besök av Nils och hans föräldrar Anna-Lena och Henrik. Nils har hunnit bli straxt över året och i jämförelse med Oscar så är han en stor kille nu. Går med stöd av omgivande miljön (väggar, stolar och bord) och är hur cool som helst. Uppvakad blev Oscar ännu en gång. En jätte fin body som han kan ha att växa till sig i. TACK! En mycket trevlig kväll med lite käk och fika. Oscar sin vana (eller ovana) trogen hade lite magont framåt kvällen. Men det lugnade sig ganska kvickt med hjälp av lite käk. Tur att det lugnar i alla fall....

I dag torsdag har vi varit hos BVC. Har nu träffat "vår riktiga" BVC - tant - Lena som också hon var väldigt mysig och trevlig. Fick lite husmorstips och övriga tips hur vi ska försöka lindra Oscars magont. Uppdatering av Oscars mått/vikt:
Längd; 57 cm
Vikt: 4880 g
Huvudomfång: 37.5 cm (Ja det mäts oxå)

Vid lunch kom Oscars kompis Gustav på besök med mamman Sanna-Kaisa. Vi åt lunch här i Frösunda på Kolgrillen... (God grekisk mat!) Efter det gick vi en promenad i Haga parken. Både Oscar och Gustav knoppade in och sov gott... Det är fascinerade att se hur snabbt barn växer, när som man i dag träffar Gustav som är 7 månader och igår Nils som är 1 år så inser man att det går snabbt. Jag vet att det är många som ger rådet att "njuta av den härliga spädbarnstiden" för det är så kort stund - och visst kan jag ju förstå det bättre nu.

Imorgon är det redan fredag. Jag och Oscar ska träffa min (jobbar)kompis Jennie - som nämts tidgare väntar sitt första barn oxå. Ska bli kul att träffas.
Nu ska jag vidare...
Kram Anna-Karin

Inga kommentarer: