fredag 24 augusti 2007

Farmor och farfars veckan till ända...


ja, idag har farmor Anna och farfar Stig åkt tillbaka till skåne...

Det har ju varit en mycket händelserik och kul vecka... Oscar har blivit SÅ uppvaktad av Anna och Stig. Det är tokigt! Här ovan charmar Oscar Anna på sin 4 veckors dag. Idag är det ju den 25:e så det är ju exakt en månad sedan Oscar trädde till världen.

Ja, under veckan har vi ju som nämndes innan tyvärr haft problem med vår bil. Patrik och Anna var i Solna centrum när bilen vägrade att starta... Hmm... Så nu står den på Volvia och inväntar ev. koll - charmfullt som det är i Stockholm hade de första tid den 16:e sept. för att kolla vad som är fel. Patrik lyckades övertala (kanske) att de ska kolla på den till veckan... Vi får väl se. Nog om den händelsen. Förutom det har veckan nämligen varit mycket trevlig. Vi har varit ute mycket på promenader, Hagaparken, Brunnsviken och igår var vi på utflykt till Ulriksdals slottspark och trädgård. Där blev vi (Patrik och jag) bjudna på en fantastisk buffé av Anna och Stig, vegetariskt - väldigt fint! Utöver det har det hunnits med resturangbesök och även släktbesök.

Anna och Stig har ju fått uppleva alla Oscars sidor under veckan. Tyvärr kan väl meddelas att Oscars magknip förvärrats något kvällstid, så vi får väl kanske titulera det kolik... Lite trist är det allt, känner sig lite maktlös när det sätter i.

Nu laddar jag (A-K) för friidrotts VM (tjat - jag vet) men det ska bli mycket trevligt. Inser dock att sändningarna är nattetid, vilket i och för sig kan förgylla amningarna nattetid - å andra sidan är det tveksamt att jag kommer att orka sitta uppe och följa sändningarna utöver det.... Vi får se!

Jag ser att jag förutom bloggandet denna vecka har försakat att gratulera Kaisa på hennes födelsedag, får lova bättring och bot!!(Sorry Kaisa!)

Nej nu ska jag försöka att göra något ett tag innan Oscar vaknar och är hungrig.


Inga kommentarer: