fredag 10 augusti 2007

Konsten att suga på napp och spegla sig samtidigt...

har idag Oscar lärt sig med hjälp av Patrik!
Vi var på BVC häromdagen där vi fick rådet att prova med napp då Oscar var ett "ivrigt" barn med stort sugbehov. Kanske vikten skvallrade om att det inte råder några större problem med viktuppgång i alla fall. Oscar hade gått upp till 3780 och mätte hela 53 cm. Det går framåt med andra ord. Så Patrik har flitigt övat med Oscar att ta napp... Inte alls populärt i början bör tilläggas... En hel del trugande och skrikande från lillpinnens sida innan han tillslut fattade taget... Pedagogiska som vi är (not) fick Oscar spegla sig i den nya leksaken som han fått... Vet ej om det var tricket... Nu 3 h senare sover han fortfarande, och verkar helnöjd. Ett skönt avbrott för mig Amma-Karin - förlåt Anna-Karin då Patrik och jag kollat in en film och bara slappat... Det är semester det :)
I går hade vi besök av min morfar och mormor och vi ( Patrik och jag) fick födelsedagspresent och Oscar blev uppvaktad med fina kläder! Tack för det! Senare på kvällen kom Linda och Mikael över, och fick bevittna både skrik Oscar och charm Oscar. Lite fin middag och trevliga historier från deras resa förgyllde kvällen. Mikael har redan börjat introducera Oscar till rytmik övningar - "jag är söt" rörelser (Mikael för Oscars händer i lämplig rytm över Oscars mage och sjunger - jag är söt : )
- ja, jag vet - vi är inte kloka :)
Ha så gott! Skriv gärna några rader i kommentarerna så vet jag om det är någon som läser om våra bravader... Kram A-K



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart jag följer era bravader i bloggen! Det är jättekul att kunna vara så närvarande trots att jag bor så långt borta från er. Oscar är den finaste prins man kan tänka sig men det vet ni säkert redan. Jag längtar tills vi kan träffas och jag får lära känna den nye lille killen. Kram Kaisa

Lovis o Svante sa...

Hej A-K o Oscar, vi håller koll på er kan ni tro. Kul med Amma-Karin, det känns igen, kanske får vi börja kalla Anneli för Ammeli också.

Anna-Karin sa...

Hej Lovis och Kaisa!!
Kul att höra att ni följer oss! Kaisa, jag försöker att gå in och läsa din blogg varje eller varannan dag - det är helt otroligt vad långt ni har kommit på utbyggnaden! Jag tänker på dig i dag när du börjar jobba - det är väl ganska vanligt att inte direkt längta tillbaka till jobbet efter semestern...

Så hörde även att du Daniel börjat jobba, trist :( - Hur känner Anneli om att vara hemma med Lovis själv? Själv vet jag inte hur det ska gå till, det känns verkligen som att jag behöver allt stöd vad gäller markservice av Patrik... Men det kommer säkert att få gå... Patrik har ju fortfarande 3 veckor kvar av sin ledighet så det känns topp.

Sköt om er!
Kram A-K

Anonym sa...

Vi ska öva flitigt med nappen ikväll till fotbollen! Kanske dyker uncle mike upp och gör lite nya rytmikövningar till andra halvlek.

Vem vet, sen åker kanske pannan på?

Kram, Linda