måndag 17 september 2007

Besökare...













































Ja, som ni ser har vi haft fullt upp i helgen och i dag måndag.
I lördags hade vi då besök av mina föräldrar, numera mormor och morfar förstås... Vi bjöd på lite lunch och fika och Oscar fick charma morföräldrarna genom att gosa upp sig hos Barbro...
Denna gång var Oscar även lite mer vaken än sist de var här på besök.
På kvällen kom Daniel från Malmö och hälsade på... Han skulle hit på jobb och passade på att komma förbi och hälsa på oss och vår nya familjemedlem. Mycket trevligt var det! Jag bjöd stackarn på bränt ris och curryräkor... (låter sådär va?)
På söndagen var vi inne i stan och träffade Linda och Micke och vi gick till Jensens Böfhus (ska vara ett danskt ö, men jag vet ej hur man får fram det på tangentbordet). Detta är något som vi 4 brukade ha som söndagstradition innan Oscar kom. Så vi tänkte att nu kan det vara dags att ta upp den traditionen fast vi nu är 5, det var trevligt! (Oscar sov hela tiden)
Efter det var det fika hos Linda och Micke med något så ovanligt som "big pie" (internt skämt) och kaffe. Sen gjorde Patrik och jag en fuling och "prackade" på Oscar till faster och uncle Mike så att vi kunde utföra lite ärenden utan Oscar. Detta var första gången Patrik och jag gjorde något helt själva sedan Oscar föddes dvs 7 veckor... Skönt och lite konstigt.
I dag måndag har Oliver, Cassandra och Camilla varit uppe och hälsat på. Det var jättekul att träffas igen. Både Cassandra och Oliver har blivit så stora, det är mysigt att se hur de kan leka med varandra så fint. Camilla och jag fick lite tid och prata vilket kändes extra kul, jag har lite abstinens att få träffa vuxna kompisar dagtid.
I dag har det varit en fantastiskt fin höstdag och förutom besök så har vi varit ute och gått vår dagliga promenad. Njuter av höstdagen och längtar tills att få "sparka löv" som också är en standard aktivitet på hösten.
Nej nu ska jag underhålla Oscar lite som ligger här bredvid och sprallar...
Må så gott!
Anna-Karin

Inga kommentarer: