lördag 8 september 2007

Lite uppdatering...
































Hej på er! Ja, nu hinner jag inte riktigt med bloggandet så frekvent när Patrik jobbar. Tänkte uppdatera med några bilder som tagits i veckan.

I onsdags var vi mycket riktigt till Solna centrum och Oscar fick sin första bok. När vi väl kom till bibilioteket satte magknipet i gång så det blev high life och många biblioteksbesökare vände blickarna mot Oscar.... Det blev lite svettigt för mig att manövrera vagenen genom hela Solna centrum och en gallskrikandes Oscar... Kändes lite som att man kom som ett utryckningsfordon, folk bara "vejade" undan och stirrade när vi kom svischandes. Hittade tillslut amningsrummet som blev räddningen.

I torsdags var vi på Nils 1-års kalas. Det blev fika med tårta och annat gott. Jag syndade lite med mjölkprodukterna bör tilläggas. Ska ju försöka att utesluta mjölkprodukter helt nu i 1 veckas tid för att se om det förbättrar läget för Oscars kolik. Upptäcker helt plötsligt vad det finns mycket mjölkprodukter i de livsmedel som man sätter i sig.
Upplever dock ingen större skillnad så vi får väl se om jag ska fortsätta med detta...

Kalaset var väldigt trevligt !! Nils blev uppvaktad av sina kompisar Oscar var yngst och spannet var nog upp till 1 år.

I går var vi hos Jennie på lunch. Jennie bor på söder så vi åkte mycket buss igår... Det är ju så här i Stockholm att de som reser med barnvagn åker gratis... Så det bör ju nyttjas tänker jag. Det blev 1 bussbyte och enkelresan tog 50 min. Kul dock att se lite mer av Stockholms innerstad sett från bussfönster... Jennie bjöd på god lunch och Oscar var exemplarisk hela eftermiddagen!! Inte mycket skrik alls... Jag var alldeles förundrad och tycker att det känns lite orättvist att Oscar skall ha så ont annars...

Nu är det helg och Patrik är ledig (därför har jag lite sovmorgon och hinner med lite sånt här!). I kväll har vi så himla lyx att Linda och Micke kommer hit, med lagad mat - 3-rätters och bjuder oss! Det är så fantastiskt med så goda vänner!
Det blir nog lite fotboll Sverige- Danmark. Vi får klä Oscar i Sverigedressen och hålla tummarna.

Trevlig helg!
Kram // Anna-Karin

Inga kommentarer: