torsdag 27 september 2007

Höstpromenader i Frösunda.

Hej hej...
Denna bild tog jag i går när vi var ute på vår dagliga morgonpromenad. Hösten är verkligen i luften och färgerna på träden börjar skifta! Vacker vackert...
Ja igår så var det dags för premiär för att lämna Oscar till Linda och uncle Mike på en lite längre stund... Patrik och jag var nämligen ute och åt innan en bio hanns med! Det var otroligt mysigt och skönt att få lite tid för varandra! Vi var och åt på en italiensk resturang - Milano som ligger vid kungsträdgården. Jag åt en god pasta med oxfilé i gräddsås med Cognac smak - FIN! Till detta blev det ett glas rött vin också! Jag sa till Patrik att det var denna känslan som jag som gravid verkligen saknade - dvs att dricka ett glas rött till en fin pasta (t.ex).
Vi var och såg den nya Borune filmen nr; 3 i ordningen. Jag tyckte den var helt OK !
När vi kom tillbaka (4 h senare) låg Oscar på Mikaels bröst och sov! Vilket fint par! Tydligen hade Oscar varit helt exemplarisk! Det kändes fint att det varit så bra, för då kan det ju bli fler barnvaktstillfällen tänker jag!
- Redan idag faktiskt! :) Det är sant! Jag ska ut och tacka av 2 kollegor som slutar, och på den resturangen fanns det ej utrymme för barnvagn... Det blir ett litet glapp innan Patrik är ledig från sitt jobb och därför var vi så fräcka att frågade om Linda och Mikael ville ställa upp och "täcka" ... Det blev jakande svar - det känns oerhört lyxigt!
Mitt projekt idag är att maila runt till de olika förskolorna här i Frösunda för att höra vilka kötider det är för förskoleplats till Oscar... det verkar som vi är sent ute... :( - känns konstigt det här... ska man ställa sig i kö innan man blir gravid eller? Jag tror att kanske vi ska ha barn inom närmaste året ? Strange!
Nej nu ska jag mysa lite med lillkillen... Han är på sitt soligaste humör och ligger och jollrar och tittar ut mot fönstret...
Må så gott



3 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter och försöker jobba, men längtar mest tills ikväll, då man ska få vikariera som barnvakt igen!

Hoppas att han kan bevara det där soliga humöret tills ikväll...

KRAM från faster!

Anna-Karin sa...

Hej Faster Linda!
Ja, humöret hänger i... Tänkte att jag skickar över en bild till dig så får du se hur kalasfin han är!

Vi ses!
A-K och Oscar

Lovis o Svante sa...

Hej på er!
Det är alltid lika roligt att läsa vad ni hittar på. Här är allt bara bra, idag har det varit besök till BVC som står på schemat. Lovis fick godkänt även idag.
Så skönt att det går bra att lämna Oscar till faster! Vi lämnade Lovis till min mamma förra veckan- hon vägrade ta nappflaskan... så nu ska vi öva här hemma så att vi snart kan lämna henne igen. Det är en konstig känsla att vara utan sin blöjklädda lilla fotbojja. :-) Men så skönt att få lite tid för sig själv!
Ha det så gott!
Kramar från Anneli & Lovis