torsdag 13 september 2007

Trött i baby björnen

Hej på er "där ute"!
Ja, jag visste väl att jag inte skulle skryta om Oscars mindre skrik... Dagen efter (igår) satte Oscar nog skrikrekord ... Skrek i 20 min sådär riktigt otröstligt... Jag fattar bara inte de som har barn som skriker så i 6-8 h/dygn... Hua...
Sen tänkte ju jag efter att han somnat att nu är det nog lugnt att gå ut och handla... han sover ju ändå... Väl inne i affären när jag plockat åt mig de flesta varorna till höger och vänster så ... ja, vaknar knyttet till liv igen och får sådär ont igen... Helt plötsligt känner man sig som att alla stirrar på en med " få tyst på ungen, eller... stackars barn - varför gör hon inget åt hans skrikande...." typ... men jag lyckades manövrera vagn, korg och en skrikande Oscar till kassan... Samma sak som sist att folk skyggar undan som att här kommer ett utryckningsfordon (så det finns ju fördelar med ett skrikande barn , man får gå före i kön... :) nej hua...)
Väl hemma igen lugnade det sig i alla fall..
När Patrik kom hem på kvällen hade han köpt fina blommor till mig, han tyckte att jag skulle ha det : ) Det känns fint.
Så idag har dagen börjat med en snabb och lite kortare promenad... Jag kände att jag inte ville sticka iväg alltför långt om ifall det skulle vara likadant i dag. Men det gick fint.
Idag ska Jennie komma hit och äta lunch med Oscar och mig. Jag har fiffat det sista med salladen (blir quinoa sallad m. rocula igen). Oscar hängde med i baby björnen men var visst inte så intresserad... Somnade som ni ser i selen.
Vi hörs! Kram A-K


Inga kommentarer: