tisdag 2 oktober 2007

Hej hopp!

Ja som ni ser är förkylningen nog på bättringsvägen. Vi hade en glad stund i sittern nu på morgonen. Han har för övrigt den fina bodyn som han fick av Sara - en kollega till mig - så om du ser detta - TACK ännu en gång!
I dag har vi varit ute en liten sväng och Oscar sover fortfarande i vagnen - nytt rekord - 2 h i stöten har han sovit nu på dagen.
Jag har hunnit göra lunch och ätit den i lugn och ro. Hinner till och med att blogga och svara på kommentarer! Ja, livet som föräldra ledig kanske inte är så tokigt :) ... Nej det är ju inte alltid man har så mycket tid för sig själv. Jag vet att min kompis Kaisa har förundrats eller förskräckts över sina kompisar som skaffar barn. Hur det kan verka ocharmigt för sig själv, att man inte hinner med något annat och lider av konstant sömnbrist. Jag är ju mitt inne i detta så jag vet inte hur jag ska svara på det ännu... De flesta dagarna är helt klart värt det - andra dagar är man väl inte helt på topp... Så är det...
Sitter och blickar ut över ett spegelblankt brunnsviken och träden står verkligen i höstens färger. Det är vackert om något.
Ha så bra // Anna-Karin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du gumman. Visst har jag fått en känsla av att det inte alltid är så roligt med bebisar, men genom att läsa din blogg så får jag ju lite mer insikt i föräldralivet. Mycket underhållande läsning och kul att du fått möjlighet att uppdatera oftare nu på sistone. Jag ser ju att ni mår bra trots lille O´s snuva.
Kram Kaisa

Anna-Karin sa...

Hej Kajan!
Kul att se att du följer mig och Oscar. Jag försöker följa din blogg också, men varit lite dålig sista tiden att hinna med! Lovar på skärpning!

Kram A-K

Anonym sa...

Hej Anna-Karin
Vad fin han är! Vilket tid och energi du lägger ner på bloggen... Tråkigt med långa dagisplatser, kanske flytta till Skåne?? Vi har fått besked om plats till Karl men vi fick inte vårt första hands val, men bättre med en plats än ingen.... Jag har läst fr början, så nu har jag uppdaterat mig gällande Oscar. Vi får höras igen.
Jag hittar er i alla fall.
Kram Sara