tisdag 9 oktober 2007

Ute igen...

Ja, idag har vi varit ute på en promead Oscar, jag och min kusin Jenny. Vi hade pratat om att Jenny skulle komma på besök till veckan. Det var väl på egen risk som hon kom hit (lovar inget vad gäller att inte smittas -hoppas du klarar dig Jenny!).
Jag hade gjort lite lunch först som vi käkade och därefter gick vi ut en sväng. Mycket skönt att vara ute igen...
Ja resan till Eskilstuna har jag valt att ställa in med tanke på viss smittrisk, samt att jag inte känner mig helt hundra och supersocial. Det får vänta tills senare. Hörde förresten att det kanske blir snö här till torsdag så det kanske var lika bra att inte bege sig ut med sommardäck då! Tidigt i år?
Patrik är nu ute på resande fot så Oscar och jag är "home alone" för första gången. Han kommer hem på torsdag kväll.
Jag har tänkt att prova med att "dra ned" på ett av Oscars nattmål med början i dag, vi får se hur det går. Har proppat honom full med mat nu så han slocknade nog av ren utmattning... Vi får se helt enkelt hur det går om han "sover över" ett mål eller inte...
Fortsättning följer...
// A-K


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad roligt att få se dig och Oscar i dag! Verkligen. Och tack för svaret som jag nyss läste. Om du svarar igen så vet jag nu hur lätt man hittar svaret och kollar den lite tidigare. det är också roligt att höra vad ni gör där henmma...Sen blir det ju inte så med ett litet barn närvarande oavsett om han är tyst eller inte (!) att man kan ha pratstunder som förut, mammas uppmärksamhet är ju någon annanstans och prioriteterna är annorlunda. Men jag saknar våra pratstunder och din KOMPETENS på jobbet!!!! Många kramar, Eeva
PS det var tråkigt att han hade varit förskyld!

Anna-Karin sa...

Hej Eeva!
Ja, det var verkligen kul att se dig igen... Ja, det är lite trist att Oscar skulle skrika som värst just när du kom förbi. Det blir lite svårt att koncentrera sig på samtalet, hur mycket man än vill prata liksom! Saknar dig också! Vi får höras!
Kram
Anna-Karin