måndag 15 oktober 2007

Laban och Oscar

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev något.... Tänkte uppdatera lite vad som händer här i Frösunda...
Ja, vad gäller nattmålen så har det gått lite upp och ned... Jag har följt lite råd i från "författaren / 8-barnsföräldern" Anna Wahlgren - enligt henne ska man följa en 3 dagars / natt program och det innebär att när barnet börjar skrika och vill ha mat ska man dra fram och tillbaka i vagnen tills dess att han somnar. Första natten var hemsk... Kände mig som en riktig bov... Andra och tredje natten gick bra! Men när jag sen skulle "ta tillbaka" Oscar till sängen så gick det lite sämre. 5 natten tillbaka i vagnen och försöka "vagna" (dra fram och tillbaka) igen.... Stod så i 1 ½ h innan jag gav upp... Så nu är vi/jag tillbaka till att Oscar äter 2-3 ggr /natt igen... Men jag får sova däremellan (vilket jag hade svårt för att göra de andra 5 nätterna). Så resultatet är att vi är tillbaka där vi började (men med något mer sliten A-K).
Vi har även varit och hälsat på mitt jobb i fredags. Det var en av min kollegor som jobbade sin sista dag... Det känns sorgligt att hon ska sluta, extra tråkigt är att hon även flyttar ifrån Stockholm upp till Skellefteå... !
Vad jag inte visste var att Oscar skulle bli uppvaktad av mina jobbarkompisar... Som ni ser på bilden fick han bland annat en JÄTTEFIN Laban filt men även dito matskål och sked. Jättefint! Tack så himla mycket! Tyvärr visade Oscar upp en av sina mindre kul sidor (skrik tills jag blir blå och lite till...) Så vi fick rymma lite hastigt och lustigt. Hann inte riktigt med och prata med alla som jag ville och det var många som kom ned och försökte prata lite, precis när Oscar var lite som värst... Så till alla er som jag träffade - Det var jättekul att se er och jag hade önskat att jag kunde pratat lite mer ostört! Men "that´s life - I guess".
I morgon ska vi träffa Jennie och hennes lilla dotter Alva och fika lite... Det ska bli trevligt!
Må så gott!
Kram A-K



4 kommentarer:

Anonym sa...

Är Oscar nyklippt???? Cool frilla!
Kram Kaisa

Anna-Karin sa...

Hmm... Nja, det är ju inte direkt själv vald frilla... Oscar har "skavt av" håret på sidorna... Så nu är han vår lille tuffing!

Hoppas allt bra med dig Kaisa! Saknar dig!
Kram A-K

Lovis o Svante sa...

Hej på er!
Tufft med sömnlösa nätter, Lovis har varit förkyld i 5 dgr nu. Så hon har ofta vaknat på nätterna och haft svårt för att andas eftersom hon är stopp i näsan.. men det är på bättringsvägen. Vi har oxå kört med "Sova hela natten"-kuren, men har då kört med "buffningsmetoden" och haft henne liggande kvar i sängen. Ligger du i sängen och ammar honom på nätterna? Om inte, så prova det. Det funkar bra för mig för då somnar hon snabbt igen efter att hon är mätt & belåten.
Hoppas det blir bättre snart så du får sova.
Kram / Anneli

Anonym sa...

Hej AK och Oscar Hoppas Oscar är snäll ikväll när Fastesr skall passa honom.Hoppas att middagen blir lyckad.För er två.Kram Farmor